NGK SYTYTYSTULPAT


NGK Sytytystulpat

On eniten myyty sytytystulppamerkki niin maailmanlaajuisesti kuin Suomessakin. 

Sen vahvin osaaminen tulee esille valikoiman laajuudessa, laadun tasaisuudessa sekä luotettavuudessa. Autoilijat, veneilijät, moottorikelkkailijat, mopoilijat ja moottoripyöräilijät ovat ottaneet sen ensisijaiseksi valinnaksi, kun he tarvitsevat varman sytytyksen.

Kaikki tärkeimmät moottorivalmistajat maailmalla luottavat NGK sytytystulppaan ja sen laatuun, niinpä he asentavat sen jo tehtaalla, ns. ensiasennustulppana (OEM). Tämän takia suurin osa korjaamoista sekä tee- se-itse ihmisistä asentaa NGK tulpat myös normaalin tulpanvaihdon yhteydessä. Vakiotulpan tilalle on mahdollista valita Bic. (Best In Class) sytytystulppa, joka platina tai iridium materiaalien ansiosta, antaa vieläkin paremman sytytyksen.

NGK on osa moottoriurheilun historiaa, Meksikossa vuonna 1965 saavutettiin ensimmäinen F1 voitto NGK:lle ja Hondalle. Vuonna 2007 tuli NGK:lle ja Ferrarille kaksisataa (200) F1 voittoa täyteen ja tietysti maailmanmestaruus. NGK on F1 maailmanmestari myös vuonna 2009. Rallin maailmanmestaruus on tullut NGK:lle jo useina vuosina peräkkäin, automerkistä riippumatta. MotoGP luokkaa ei ole voitettu vuosiin ilman huippu hyvin toimivia NGK iridium sytytystulppia. NGK laatu on käsite moottoriurheilussa.

 

Blister pakatut sytytystulpat

NGK pakkaa suosituimmat MP ja pienkone tulpat 1-2 kappaleen pahvisiin tai muovisiin blister pakkauksiin.  Näin oikean tulpan löytäminen on helpompaa.
 

V-linjan sytytystulpat

V-linja koostuu kaikkein suosituimmista autontulpista ja ne on aina pakattu 4 kpl:n kartonkisiin pakkauksiin. V-linja sisältää 39 lajiketta ja ne kattavat suurimman osan käytössä olevasta autokannasta (yli 4000 automallia).  NGK:n paras tulppaosaaminen on hyödynnetty tässä linjassa, jotta saavutetaan paras polttoainetalous ja puhtain palaminen.
 

LPG LaserLine sytytystulpat kaasukäyttöisiin moottoreihin (LPG/CNG)

LPG LaserLine on ensimmäinen ja ainoa sytytystulppamallisto, joka kehitettiin nimenomaan kaasukäyttöisiä moottoreita varten. Tavallinen tulppa ei sovellu, koska kaasukäytössä tarvitaan suurempi sytytysjännite ja kaasu-ilmaseoksen palamislämpötila on suurempi. NGK LPG sytytystulpissa on kaksoisjalometallirakenne sekä erikoispinnoite. Vain seitsemän mallia kattaa 95% kaasukäyttöisistä autoista.

 




« Takaisin listaan